Sponsoreret indhold
Hvis du har planer om at bruge de sociale medier til at annoncere, er det meget vigtigt at gribe det korrekt an. Det er der flere årsager til, men det handler primært om, at det ellers kan koste dig dyrt. Er man ikke dygtig til arbejdet, kan det nemt vise sig at være spild af penge.
Derfor er det også meget vigtigt, at man ikke bare kaster sig ud i det. Naturligvis er det også en måde at lære om det på, men det er en dyr måde at gøre det på. I stedet bør du gribe det an på en anden måde, så du både sparer penge og får bedre resultater.
#1: Overvej at udlicitere det
Først og fremmest er det vigtigt at nævne, at det ikke er et krav, at du står for det selv. Driver du f.eks. en webshop, som du vil reklamere for på de sociale medier, har du sandsynligvis nok at se til i forvejen. Derfor kan det være en fordel at udlicitere arbejdet.
Her kan du vælge at finde en freelancer, hvis du foretrækker dette. Du kan også vælge at overlade det til et bureau, som kan stå for det. Der er fordele og ulemper forbundet med begge dele, hvorfor du skal gøre op med dig selv, hvad der vil give mest mening for din forretning.
#2: Lær det basale med et kursus
Hvis du gerne selv vil stå for at annoncere på de sociale medier, er det en god idé at finde et kursus, der kan lære dig det basale. Det er en god måde at gøre det på, da du dermed kan finde al relevant viden ét sted. Dernæst er det op til dig at bruge det i praksis.
F.eks. kan du vælge at tage et Facebook kursus af Micky Weis, der kan hjælpe dig i gang. Selvom du kan få rigtig meget viden på denne måde, så er det ikke noget værd, før det bliver brugt i praksis. Det betyder naturligvis, at du også er nødt til at prøve dig frem selv.
#3: Hold igen med budgettet
Når du er ny, er det en god idé at holde lidt igen med dit budget. Det bedste vil være at lave en lang række reklamer, der alle har et lille budget. Når du har fundet de af dine annoncer, der klarer sig bedst, så kan du skrue op for budgettet på dem og slukke for de andre.