Går du med et brændende ønske om at starte din egen webshop? Så er der en række digitale løsningsplatforme, som kan hjælpe dig med at skabe et godt strategisk udgangspunkt, og dermed de bedste økonomiske resultater. Denne artikel vil give dig en gennemgang af fire altafgørende digitale redskaber, som forhåbentlig vil gøre dit liv lettere, som webshop-drivende. Vi forestiller os, at du allerede har fundet ud af hvad du gerne vil sælge, hvorfra du gerne vil sælge det, og hvordan din webshop skal se ud! Men hvad gør du så med løn, markedsføring og betaling? Det vil vi komme ind på herunder.
Facebook annoncering – en effektiv markedsføringskanal for de fleste webshops
Når du har et produkt, som du ønsker at sælge igennem din webshop, kan annoncering være altafgørende for eksponeringen af webshoppen.
Der er mange former for annoncering nu til dage, men i vores digitale tidsalder er en af de mest effektive redskaber Facebook annoncering.Indenfor Facebook annoncering findes der adskillige måder at eksponere sine produkter på – eksempelvis igennem videovisninger, karruselannoncer og billedannoncer, alfa omega er blot at der er mange muligheder for at øge sin synlighed igennem sociale medier.
Derudover har du mulighed for at skræddersy en unik målgruppe vha. look-a-like målgrupper og custom audiences. Men du bør undersøge hvad der passer bedst til dit behov og sætte dig ind i det, før du kan annoncere. Det kan du hos The Marketing Guy, som har lavet mange brugbare eksempler på, hvordan man anvender Facebook annoncering som virksomhed.
Når man skal reklamere for sit produkt bør man endvidere overveje, hvordan man bedst muligt præsenterer sit produkt. Med vores høje brug af digitale platforme anno 2018, er det oplagt at lave en videopræsentation af sit produkt. Med denne kan man fange en mulig købers opmærksomhed, samtidig med at kunne formidle et klart og tydeligt salgsbudskab. Der er utallige muligheder for, hvordan en lækker video kan skrues sammen, men for tiden er flotte og sjove animationsvideoer i høj kurs – nogle eksempler på dette kan ses hos PinkSquare, som laver produkt animationer til virksomheder.
Betalingssystemer:
Når du har skabt trafik på din hjemmeside, og folk skal hive dankortet op af lommen, er det vigtigt med et overskueligt betalingssystem. Der findes mange udbydere af dette, og i mange forskellige stilarter. Er man ny i gamet, er det en god idé at erhverve sig med et simpelt betalingssystem. Herunder er det bl.a. vigtigt at have styr på en indløsningsaftale. Med en god betalingsløsning, slipper man med for meget bøvl med banken og gennemgang af transaktions overførsler. Find en troværdig udbyder af kortbetalingsløsninger, og lad dem varetage dette. På den måde slipper du for den hovedpine.
Bogholderi og løn:
Når der er kommet kunder i butikken, og høj efterspørgsel, skal der oftest ansættes nogle medarbejdere til at lette presset. Og det er jo også dejligt med nogle søde, og sjove mennesker, som gør din arbejdsdag bedre! Dog tilføjer det en ekstra arbejdsopgave, som kan give de fleste grå hår – nemlig løn og bogholderi. Men frygt ej – allier dig med en god digital bogholder, som kan lette vægten fra dine skuldre.
På denne måde minimerer du tidsforbruget, så du får mere tid til alt det sjove. Ved at finde en digital bogfører, vil alt køre igennem et fast system, hvor økonomistyringen vil foregå som den skal, både så dine medarbejdere får løn, og så du kan holde et stabilt overblik over økonomien. Sandgrav Solutions er et godt bud på et digitaliseret bogholderi, der kan varetage disse opgaver for dig.
I denne artikel har vi givet dig et indblik i nogle vigtige faktorer for din succes som selvstændig webshop-drivende. I vor tid er der mange digitale løsningsplatforme til at skabe gode resultater for din virksomhed, det er blot vigtigt at alliere dig med de rigtige udbydere. I ovenstående har vi redegjort for fire punkter, som kan blive afgørende for det eventyr, der handler om at skabe en fed webshop, med fede produkter.
Så held og lykke derude med jeres webshopeventyr!