Sig nej tak til reklamer – eller vælg selv
Er du træt af at få fyldt postkassen med ligegyldige reklamer?
Men vil du alligevel gerne have reklamen fra Bilka eller en anden forretning?
Så sig nej tak til reklamer som du ikke har brug for – men kun præcist dem som du ikke har brug for.
Det er spild af tid, ressourcer og natur, at få postkassen fyldt op med reklamer som man bare bærer direkte over i papircontaineren.
Men nu kan du med et klik sørge for, at du kun får de reklamer du selv har valgt at modtage.
Nemlig dem du har brug for og normalt kigger igennem og ikke dem fra butikker som du ikke handler i.
Se det giver mening for alle.
Fem hurtige grunde til at du skal tilmelde dig NejTak+:
- Du skræddersyr selv dit personlige reklamesæt
- Dit personlige reklamesæt bliver leveret direkte til døren
- Du får let og enkelt overblik over de tilbud, der er relevante for dig
- Du kan til enhver tid ændre dit reklamesæt
- Det er ganske gratis
- Du bruger ikke tid på at bære reklame ind for at smide dem ud
- Du sparer naturen for unødig spild
Du kan sige nej tak til reklamer eller også kan du undgå en fyldt postkasse, og kun modtage de reklamer du har brug for og gider have.
Gør som tusindvis af andre danskere og få postkassen i form med NejTak+
Som NejTak+ kunde er det dig, der har kontrollen over din postkasse, da du selv vælger, hvilke tilbudsaviser du vil modtage. Din postkasse bliver altså kun fyldt med tilbudsaviser, som er relevante for dig. Med NejTak+ er du derfor altid opdateret om de tilbud, der giver mening for dig og du kan let og enkelt spare penge på både dagligvarer, elektronik, møbler og meget andet.
Det er gratis, nemt og du kan til enhver tid afmelde eller ændre, hvad du får i dit personlige NejTak+ sæt.
Nej tak til reklamer – HELT nej tak
Det er selvfølgelig også muligt, at sige helt nej tak til reklamer.
Du kan tilmelde dig en ordning, så du hverken modtager reklamer eller gratis aviser.
På Postnord kan du afmelde dig fra at modtage reklamer og gratis aviser. Det direkte link er her.
Her kan du tilmelde, afmelde eller ændre Postnords (tidligere Post Danmark) ordninger Reklamer Nej Tak og Reklamer og Tilbudsaviser Nej Tak. Begge ordninger løber i faste perioder af cirka to år og har hvert sit mærke til at sætte på brevkassen.
Husk at du skal afmelde eller tilmelde dig begge ordninger – Reklamer Nej Tak og Reklamer og Tilbudsaviser Nej Tak. Dette gøres på samme sted. Følg linket du fik tidligere i afsnittet.
Når du bliver tilmeldt til Reklamer Nej Tak, så modtager du ét eller to klistermærker, som du skal sætte på din postkasse.
Mere end 40% siger nej tak til reklamer
Og et nej tak til reklamer er kun stigende. Inden for de seneste 3-4 år er det steget stødt og vil formentlig stige og stige. Faktisk er tallet midt i 2016 på 48% af danskerne, som siger nej tak til reklamer.
De digitale nyhedsmedier har også en masse reklamer og popups, som langt de fleste også blokerer.
Det er i stor stil dagligvarebutikkerne, som sender de mange trykte reklamer afsted. De får nemlig milliarder af kroner i tilskud til markedsføring af deres levenrandører. Og forsætter danskerne med at sige nej tak til reklamer, så vil deres tilskud også falde, da de så ikke ville kunne bevise, at de rent faktisk får noget ud af dem. Så de skal til, at tænke i andre baner. De digitale medier er selvfølgelig nærliggende og også noget der arbejdes i på højtryk. F.eks. så kan man få tilsendt flere af dagligvarehusenes tilbudsaviser til din email.
Som nævnt kan man også sige nej tak til gratisaviser. Her vælger flere og flere også, at sige nej tak. Det vil så også resultere i, at de ikke modtager de lokale aviser og nyheder, samt efterhånden noget forældede telefonbøger.
Mit bud er, at der i løbet af en årrække ikke skal siges nej tak til reklamer og gratisaviser, men nærmere ja tak til reklamer. Det vil også give mere mening efterhånden, at man skal tilvælge og ikke fravælge.
Slutteligt vil jeg sige, at jeg synes du skal overveje om du har brug for reklamer og gratisaviser. Altså læser du dem rent faktisk eller bærer du dem bare direkte over i papircontaineren? Either way, så synes jeg du skal tage stilling. Enten skal du helt sige nej tak til reklamer ellers skal du vælge NejTak+ og modtage præcist de reklamer du ønsker. Ved at sig nej tak til reklamer, så spare du virksomheder og natur for masser af papirspild og blækspild. Der skal bruges uanede mængder af blæk til de mange tons reklamer, der hvert år produceres.